13

ସୁଡଙ୍ଗ ନମ୍ବର T2 ର ଖନନ ଏକ ଐତିହାସିକ ମାଇଲଖୁଣ୍ଟ

କର୍ତ୍ତବ୍ୟ ନ୍ୟୁଜ ବ୍ୟୁରୋ: ଖୋର୍ଦ୍ଧା ରୋଡ୍ : ବଲାଙ୍ଗୀର ନୂତନ ରେଳ ଲାଇନ ପ୍ରକଳ୍ପରେ ନୟାଗଡ ଜିଲ୍ଲାର ବୁଗୁଡ଼ା ଏବଂ ଦଶପଲ୍ଲା ମଧ୍ୟରେ ଅବସ୍ଥିତ ସୁଡଙ୍ଗ ନମ୍ବର T2 ର ଖନନ କାର୍ଯ୍ୟ ସଫଳତା ସହିତ ସମାପ୍ତ ହେବା କ୍ଷେତ୍ରରେ ଏକ ଐତିହାସିକ ମାଇଲଖୁଣ୍ଟ ହାସଲ କରିଛି। ଏହି ରଣନୈତିକ ରେଳ କରିଡରରେ ସମସ୍ତ ସାତଟି ସୁଡଙ୍ଗରେ ଖନନ କାର୍ଯ୍ୟ ସମାପ୍ତ ହେବା ସହିତ ଶେଷ ସୁଡ଼ଙ୍ଗ T2 କାର୍ଯ୍ୟ 30 ମଇ 2025 ରେ ସମାପ୍ତ ହୋଇଛି।

ସୁଡଙ୍ଗ ନମ୍ବର T2: ଆଧୁନିକ ରେଳ ପଥ ନିର୍ମାଣରେ 1,775 ମିଟର ଦୈର୍ଘ୍ୟ T2 ସୁଡ଼ଙ୍ଗ 2-ଡିଗ୍ରୀ ବକ୍ର ସହ ନିର୍ମାଣ କରାଯାଇଅଛି । ଏହା ନୂତନ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ପଦ୍ଧତି – ନୂତନ ଅଷ୍ଟ୍ରିଆନ୍ ଟନେଲିଂ ପଦ୍ଧତି (NATM) ରେ ନିର୍ମିତ ହୋଇଛି।

ସୁଡଙ୍ଗ T2 ନୟାଗଡ ଜିଲ୍ଲାର ଦ୍ୱିତୀୟ ଦୀର୍ଘତମ ସୁଡଙ୍ଗ ଏବଂ ପ୍ରକଳ୍ପର ଏକ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଂଶ। ଏହା ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜିଂ ପୂର୍ବଘାଟ ଭୂଖଣ୍ଡକୁ ଦୂର କରିବା ପାଇଁ ଉନ୍ନତ ପ୍ରଯୁକ୍ତିବିଦ୍ୟା ଏବଂ ଟନେଲିଂ ପଦ୍ଧତି ବ୍ୟବହାର କରି ନିର୍ମାଣ କରାଯାଇଛି ଯାହା ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇ ପାଇଁ ଭିତ୍ତିଭୂମି କାର୍ଯ୍ୟାନ୍ୱୟନରେ ଏକ ନୂତନ ମାନଦଣ୍ଡ ସ୍ଥାପନ କରିଛି ।

ସମସ୍ତ ସାତଟି ସୁଡ଼ଙ୍ଗ ବର୍ତ୍ତମାନ ସମାପ୍ତ

T2 ସୁଡ଼ଙ୍ଗ ସମାପ୍ତ ହେବା ସହିତ ଦଶପଲ୍ଲା ଏବଂ ପୁରୁଣାକଟକ ମଧ୍ୟରେ 75 କିଲୋମିଟର ଦୈର୍ଘ୍ୟ ନିର୍ମାଣାଧୀନ ରେଳମାର୍ଗରେ ସମସ୍ତ ସାତଟି ସୁଡ଼ଙ୍ଗର ଖନନ କାର୍ଯ୍ୟରେ ସଫଳତା ହାସଲ କରାଯାଇଛି।

ପ୍ରମୁଖ ସୁଡ଼ଙ୍ଗ ପରିସଂଖ୍ୟାନ:

ମୋଟସୁଡ଼ଙ୍ଗ ଲମ୍ବ: 12.76 କିମି
ନୟାଗଡଜିଲ୍ଲା:
o T1: 800 ମିଟର

o T2: 1,775 ମିଟର

o T3: 2,620 ମିଟର (2-ଡିଗ୍ରୀ ବକ୍ର ସହିତ)

ବୌଦ୍ଧଜିଲ୍ଲା:
o T4: 4,183 ମିଟର + 700-ମିଟର ଏସ୍କେପ୍ ସୁଡ଼ଙ୍ଗ

o T5: 317 ମିଟର

o T6: 290.75 ମିଟର

o T7: 1,975 ମିଟର

ପ୍ରାକୃତିକ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ ମଧ୍ୟରେ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ କୃତିତ୍ୱ _ ଏହି ସୁଡ଼ଙ୍ଗଗୁଡ଼ିକ ନିର୍ମାଣ କରିବାରେ ବହୁବିଧ ଜଟିଳ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜର ମୁକାବିଲା କରିବା ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ:

ଭୌଗୋଳିକ ଏବଂ ଇଞ୍ଜିନିୟରିଂ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ:

ଅତ୍ୟନ୍ତପରିବର୍ତ୍ତନଶୀଳ ମାଟି ଏବଂ ପଥର ଅବସ୍ଥା
ସଠିକଡିଜାଇନ୍ ଆବଶ୍ୟକ କରୁଥିବା ବକ୍ର ଆଲାଇନ୍ମେଣ୍ଟ ସହିତ ଏକାଧିକ ସୁଡ଼ଙ୍ଗ ସମୟ ସୀମା ପୂରଣ କରିବା ପାଇଁ ଏକକାଳୀନ ଡୁଆଲ୍-ଏଣ୍ଡ୍ ସୁଡ଼ଙ୍ଗ

ପରିବେଶିକ ଏବଂ ଭୂଖଣ୍ଡ ଚ୍ୟାଲେଞ୍ଜ:

ବନ୍ୟପ୍ରାଣୀକ୍ଷେତ୍ର ନିକଟରେ ଅବସ୍ଥିତ ସୁଡ଼ଙ୍ଗର ଅଂଶ
ପରିବେଶ ଗତ ଭାବରେ ସମ୍ବେଦନଶୀଳ ନିର୍ମାଣ ଅଭ୍ୟାସ ନିୟୋଜିତ ଶବ୍ଦ ଏବଂ କମ୍ପନ ନିୟନ୍ତ୍ରଣ ବ୍ୟବସ୍ଥାର ବ୍ୟବହାର
ଏହି ବାଧା ସତ୍ତ୍ୱେ, ପ୍ରକଳ୍ପ ସ୍ଥିର ଏବଂ ପ୍ରଭାବଶାଳୀ ପ୍ରଗତି ହାସଲ କରିବା ସହ ପ୍ରତ୍ୟେକ ସଫଳତା ପୂର୍ଣ୍ଣ ସଂଯୋଗୀକରଣ ପାଇଁ ଏକ ପାଦ ନିକଟତର କରୁଛି।

ପୂର୍ଣ୍ଣ ସଂଯୋଗୀକରଣ ଦିଗରେ ରଣନୈତିକ ପ୍ରଗତି

ଖୋର୍ଦ୍ଧା ରୋଡ୍ – ବଲାଙ୍ଗୀର ରେଳ ଲାଇନ 301 କିଲୋମିଟର ଦୈର୍ଘ୍ୟ ଏବଂ ଗୁରୁତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ଅଂଶ ପୂର୍ବରୁ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ହୋଇଛି:

ସମାପ୍ତ:
o ଖୋର୍ଦ୍ଧା ରୋଡ୍ ରୁ ଦଶପଲ୍ଲା – 106 କିଲୋମିଟର

o ବଲାଙ୍ଗୀର ରୁ ପୁରୁଣାକଟକ – 120 କିଲୋମିଟର

କାର୍ଯ୍ୟଜାରି ରହିଛି:
o ପୁରୁଣାକଟକ ରୁ ଆଢ଼େନିଗଡ଼ ପର୍ଯ୍ୟନ୍ତ 75 କିଲୋମିଟର ବାକି ଥିବା ସ୍ଥାନ

ଏହି ଶେଷ ଅଂଶର ସମାପ୍ତି ପୂର୍ବ ଏବଂ ପଶ୍ଚିମ ଓଡ଼ିଶା ମଧ୍ୟରେ ସୁଗମ ରେଳ ସଂଯୋଗ ସ୍ଥାପନ କରିବ, ଯାହା ଯାତ୍ରୀ ଏବଂ ମାଲ ପରିବହନ ଉଭୟକୁ ବ୍ୟାପକ ଲାଭ ଦେବ।

ଓଡ଼ିଶାର ଅର୍ଥନୀତି ଏବଂ ସମାଜ ଉପରେ ପରିବର୍ତ୍ତନକାରୀ ପ୍ରଭାବ। ପୂର୍ଣ୍ଣ କାର୍ଯ୍ୟକ୍ଷମ ହେବା ପରେ, ରେଳ ଲାଇନ:

ଖୋର୍ଦ୍ଧା ରୋଡ୍ – ବଲାଙ୍ଗୀର ରେଳ ଲାଇନ ପ୍ରକଳ୍ପ ହେଉଛି ଭାରତୀୟ ରେଳବାଇର ଏକ ପ୍ରମୁଖ ଭିତ୍ତିଭୂମି ପଦକ୍ଷେପ ଯାହା ସମଗ୍ର ଓଡ଼ିଶାରେ ଆନ୍ତଃରାଜ୍ୟ ସଂଯୋଗୀକରଣକୁ ବୃଦ୍ଧି କରିବା ଲକ୍ଷ୍ୟରେ କରାଯାଇଛି ଏହା ଆଞ୍ଚଳିକ ପରିବହନକୁ ପରିବର୍ତ୍ତନ କରିବା, ଭିତ୍ତିଭୂମି ମଧ୍ୟରେ ଥିବା ଫାଙ୍କକୁ ପୂରଣ କରିବା ଏବଂ ରାଜ୍ୟରେ ଇନ୍ଧନ ଅନ୍ତର୍ଭୁକ୍ତ ଆର୍ଥିକ ଅଭିବୃଦ୍ଧି ପାଇଁ ପ୍ରତିଶ୍ରୁତି ଦେଇଛି।

Spread the love